KISA ÖZGEÇMİŞ
Burak Amirak, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün ilk mezunlarındandır. Lisans öğrenimi boyunca iş alanında edindiği medya ilişkileri ve organizasyon deneyimini mezuniyetinden sonra stratejik iletişim danışmanlığı alanında planlamayla birleştirdi. Amirak, Oracle, hurriyetim.com.tr ve yerel gıda şirketlerinde görev aldıktan sonra 2001’de Türkiye’nin ilk "Kurumsal Marka Yönetimi" şirketi olan Torus’u kurdu. Daha sonra Lowe İstanbul'da stratejik planlama direktörü olarak çalıştı. Torus ve Lowe Istanbul’da hizmet verdiği marka ve şirketler arasında Yapı Kredi Bankası, World Card, Aygaz, Unilever(Omo, Domestos, Cif), Efes ve Hyundai yer aldı. Daha sonra Young & Rubicam\Reklamevi'nde stratejik planlama grup direktörü olarak görev alan Amirak, burada Avea, Hayat Grup (Papia, Familia), Danone ve Pınar gibi markalar için çalıştı. Çalışmalarına Shift İstanbul'da devam eden Amirak Türkiye'deki markaların yanı sıra Azerbaycan ve Kazakistan'daki markalara katma değer üretti. Reklamcılar Derneği, PRCI Türkiye gibi kurumlarla çeşitli üniversitelerin iletişim fakültelerinde seminerler veren Amirak, sektörel birikimlerini öğrencilerle 2010 yılından beri İzmir Ekonomi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde öğrencilerle sistematik biçimde paylaşmaktadır. Reklamcılık alanında Doktora derecesi olan Amirak'ın Doktora tezi ' Reklamda Stratejik Planlamanın Yaratıcı Süreçteki Rolü: “Stratejik Planlama-Yaratıcı Süreç İlişkisi Üzerine Bir İnceleme” ' başlığını taşımaktadır. Amirak'ın bölüm olarak katkıda bulunduğu kitaplar ise; Integrated Communications in the Postmodern Era, Reklam Ustaları -1, Reklam Ustaları -2 'dır.