KISA ÖZGEÇMİŞ
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini almıştır. Public Relations Review, Industrial Marketing Management, Journal of Marketing Communications, International Journal of Information Management, Corporate Social Responsibility and Environmental Management gibi dergilerde pek çok akademik çalışması yayınlanmıştır. Prof. Dr. Philip Kitchen ile editörlüğünü üstlendiği Integrated Communication in Post-Modern Era isimli kitabının yanı sıra birçok uluslararası kitapta bölümleri yer almıştır.
2016-2017 yılları arasında Northwestern Üniversitesi Medill IMC’de misafir öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Halen üyesi bulunduğu İEÜ’de 8 yıl bölüm başkanlığı, 2,5 yıl dekan vekilliği görevlerini yürütmüştür. Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Kampanya Tasarımı, BPİ Kampanya Projesi, Marka Yönetimi gibi dersler vermektedir. Pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim gibi konuların yanı sıra dijital medyanın pazarlama iletişimi içerisindeki rolü araştırma ve ilgi alanları arasındadır. Akademik kariyeri öncesinde 12 yıl ulusal ve uluslararası şirketlerde Reklam ve Halkla İlişkiler Uzmanı, Ürün Yöneticisi, Pazarlama Uzmanı gibi pozisyonlarda çalışan Uzunoğlu, Eylül 2006’da İzmir Ekonomi Üniversitesi, İletişim Fakültesi bünyesine katıldı. Üyesi bulunduğu İzmir Halkla İlişkiler Derneği’nde 3 dönem yönetim kurulu üyesi olarak görev aldı.