MAKALELER


SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler

Uluslararası
  • E.Üstünlüoğlu , F.Mumucu , N.Uslu and P.Aşkar.
    (2022) A case study on the usage of lecture capture: perceptions of students, faculty members and administrators. .
    Journal Of Computer In Higher Education ,
  • E.üstünlüoğlu , E.çağlayan.
    (2020) .A Study Exploring Students' Usage Patterns and Adoption of Lecture Capture .
    TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING ,
  • E.üstünlüoğlu.
    (2015) Teaching quality matters in higher education: a case study from Turkey and Slovakia.
    Teachers And Teaching: Theory And Practice ,
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2013) Understanding Misbehavior at University Level: Lecturer Perceptions from the US and Turkey. Education and Science..
    Eğitim Ve Bilim , Vol. Vol. 38,, No. No. 169.,

Diğer indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler

Ulusal
  • E.Üstünlüoğlu , B.Sarayköylü , M.Keskin , F.Zazaoğlu and G.Akdoğan.
    (2012) Developing a CEF Based Curriculum: A Case Study..
    International Journal Of Instruction. , Vol. Vol.5, No. No.1, 115-128, ISBN: 1308-1470
Uluslararası
  • E.Üstünlüoğlu , R.Dahlgren.
    (2021) The Perceptions of Faculty Members of Education Regarding the Technology-Based Implementations: Lecture Capturing. .
    Journal Of Teaching And Learning In Digital Age , Vol. 6, 46-54,
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2020) YÜKSEKÖĞRETİMDE DERS YAKALAMA SİSTEMİNİN (DYS) KULLANIMININ ÖĞRENCİ AÇISINDAN İNCELENMESİ.
    Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama , Vol. 10, No. 2, 590-607, ISBN: ISSN: 2147-1908
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2012) Student Evaluation of Teachers: A Case Study at Tertiary Level.
    International Journal On New Trends In Education And Their Implications , Vol. Vol:3, No. Issue: 4 , ISBN: ISSN 1309-6249
  • Ü.E.Güngör, D.
    (2012) Investigating Student Evaluation of Teachers by Using Latent Class Analysis: A Case Study at a Tertiary Level...
    International Journal Of Education. , Vol. Vol. 4, No. No.3., ISBN: ISSN 1948-5476.
  • S.Kocakulah , E.Ustunluoglu , A.Kocakulah.
    (2005) The effect of teaching in native and foreign language on students' conceptual understanding in science courses.
    Asia-Pacific Forum On Science Learning And Teaching , Vol. 6, No. 2,

Hakemli dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler

Ulusal
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2012) Türkiye'de Üniversite hazırlık programlarına Yönelik bir Durum Analizi ve Öneriler.
    Çağdaş Eğitim Dergisi Akademik, , Vol. 1, No. 2, ISBN: ISSN 2146-8044.
  • E.ÜSTÜNLÜOGLU.
    (2009) AUTONOMY IN LANGUAGE LEARNING: DO STUDENTS TAKE RESPONSIBILITY FOR THEIR LEARNING?.
    Journal Of Theory And Practice In Education , Vol. 5, No. 2, 148-169, ISBN: 1304-9496
  • E.Ustunluoglu.
    (2008) What Can Turkey Learn From Other Countries Regarding English Language/ A Brief Account of Language Teacher Training and Teaching from Other Countries.
    Milli Eğitim Dergisi , Vol. 37, No. 178,
  • E.USTUNLUOGLU.
    (2006) Üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede bilişsel soruların rolü.
    Çağdaş Eğitim Dergisi , Vol. 31, No. 331, 17-24,
  • E.Üstünlüoğlu , D.İnan.
    (2004) Connecting NLP and Poetry Writing in the Language Class.
    İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Yayınları. , Vol. 2,
  • E.Üstünlüoğlu , N.Akkaya.
    (2002) Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Türkçe Son Sınıf Öğrencilerinin staj Dönemlerinde Gözlem yoluyla Öğretimlerinin Değerlendirilmesi,.
    Anadili Ve Eğitim Dergisi , Vol. 26, 39-51, ISBN: 1301-6296
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2001) Yabancı Dil Öğretiminde Yöntemlere bir Bakış, İhtiyaç Analizinin Gerekliliği ve Program Değerlendirmesi..
    Anadolu Üniversitesi Yayını , Vol. 10, No. 1, 81-97,
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2001) Öğretimin Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesinde Alternatif bir Yaklaşım..
    Eğitim Bilimleri Dergisi , Vol. 26, No. 119,
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2000) Dogrudan Gözlem Yoluyla Öğretmenlerin İşbirlikli Öğretimi..
    Milli Eğitim Dergisi , Vol. 145,
Uluslararası
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2011) Developing a new test culture: the art of possible..
    Journal Of Educational Sciences Research. International E-Journal. , Vol. Vol. 1, No. No:1, 19-31,
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2010) Üstünlüoğlu, E; Gün, Bahar; Yürekli, A. (2010). Listening and Responding to Novice Teachers’ Inner Voices..
    Humanising Language Teaching. , Vol. Vol. 12, No. Issue 3 , ISBN: ISSN 1755-9715
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2008) Do Teachers Speak the Same Language with the Students? It is Time to Tune in.
    Humanising Language Teaching , Vol. 10, No. 1, ISBN: 1755-9715
  • E.Ustunluoglu.
    (2007) University students' perceptions of native and non-native teachers .
    Teachers And Teaching , Vol. 13, No. 1, 63-79, ISBN: 10.1080/135406006011
  • A.Yurekli , E.Ustunluoglu.
    (2007) Towards Student Involvement in Essay Assessment.
    Essays In Education , Vol. 22, 55-64, ISBN: 1527-9359
  • E.Üstünlüoğlu.
    (2004) Teaching English Through Critical Thinking and Self –Awareness..
    English Teaching Forum , Vol. 42, No. 3,