Prof. Dr. Evrim ÜSTÜNLÜOĞLU
Yabancı Diller Yüksekokulu
Lisans İngilizce Koordinatörlüğü
Kurul Üyesi
Prof. Dr. Evrim ÜSTÜNLÜOĞLU
Yabancı Diller Yüksekokulu
Lisans İngilizce Koordinatörlüğü
Kurul Üyesi
MAKALELER
SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler
Uluslararası
- E.Üstünlüoğlu , F.Mumucu , N.Uslu and P.Aşkar.
(2022) A case study on the usage of lecture capture: perceptions of students, faculty members and administrators. .
Journal Of Computer In Higher Education ,
- E.üstünlüoğlu , E.çağlayan.
(2020) .A Study Exploring Students' Usage Patterns and Adoption of Lecture Capture .
TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING ,
- E.üstünlüoğlu.
(2015) Teaching quality matters in higher education: a case study from Turkey and Slovakia.
Teachers And Teaching: Theory And Practice ,
- E.Üstünlüoğlu.
(2013) Understanding Misbehavior at University Level: Lecturer Perceptions from the US and Turkey. Education and Science..
Eğitim Ve Bilim , Vol. Vol. 38,, No. No. 169.,
Diğer indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler
Ulusal
- E.Üstünlüoğlu , B.Sarayköylü , M.Keskin , F.Zazaoğlu and G.Akdoğan.
(2012) Developing a CEF Based Curriculum: A Case Study..
International Journal Of Instruction. , Vol. Vol.5, No. No.1, 115-128, ISBN: 1308-1470
Uluslararası
- E.Üstünlüoğlu , R.Dahlgren.
(2021) The Perceptions of Faculty Members of Education Regarding the Technology-Based Implementations: Lecture Capturing. .
Journal Of Teaching And Learning In Digital Age , Vol. 6, 46-54,
- E.Üstünlüoğlu.
(2020) YÜKSEKÖĞRETİMDE DERS YAKALAMA SİSTEMİNİN (DYS) KULLANIMININ ÖĞRENCİ AÇISINDAN İNCELENMESİ.
Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama , Vol. 10, No. 2, 590-607, ISBN: ISSN: 2147-1908
- E.Üstünlüoğlu.
(2012) Student Evaluation of Teachers: A Case Study at Tertiary Level.
International Journal On New Trends In Education And Their Implications , Vol. Vol:3, No. Issue: 4 , ISBN: ISSN 1309-6249
- Ü.E.Güngör, D.
(2012) Investigating Student Evaluation of Teachers by Using Latent Class Analysis: A Case Study at a Tertiary Level...
International Journal Of Education. , Vol. Vol. 4, No. No.3., ISBN: ISSN 1948-5476.
- S.Kocakulah , E.Ustunluoglu , A.Kocakulah.
(2005) The effect of teaching in native and foreign language on students' conceptual understanding in science courses.
Asia-Pacific Forum On Science Learning And Teaching , Vol. 6, No. 2,
Hakemli dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler
Ulusal
- E.Üstünlüoğlu.
(2012) Türkiye'de Üniversite hazırlık programlarına Yönelik bir Durum Analizi ve Öneriler.
Çağdaş Eğitim Dergisi Akademik, , Vol. 1, No. 2, ISBN: ISSN 2146-8044.
- E.ÜSTÜNLÜOGLU.
(2009) AUTONOMY IN LANGUAGE LEARNING: DO STUDENTS TAKE RESPONSIBILITY FOR THEIR LEARNING?.
Journal Of Theory And Practice In Education , Vol. 5, No. 2, 148-169, ISBN: 1304-9496
- E.Ustunluoglu.
(2008) What Can Turkey Learn From Other Countries Regarding English Language/ A Brief Account of Language Teacher Training and Teaching from Other Countries.
Milli Eğitim Dergisi , Vol. 37, No. 178,
- E.USTUNLUOGLU.
(2006) Üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede bilişsel soruların rolü.
Çağdaş Eğitim Dergisi , Vol. 31, No. 331, 17-24,
- E.Üstünlüoğlu , D.İnan.
(2004) Connecting NLP and Poetry Writing in the Language Class.
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Yayınları. , Vol. 2,
- E.Üstünlüoğlu , N.Akkaya.
(2002) Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Türkçe Son Sınıf Öğrencilerinin staj Dönemlerinde Gözlem yoluyla Öğretimlerinin Değerlendirilmesi,.
Anadili Ve Eğitim Dergisi , Vol. 26, 39-51, ISBN: 1301-6296
- E.Üstünlüoğlu.
(2001) Yabancı Dil Öğretiminde Yöntemlere bir Bakış, İhtiyaç Analizinin Gerekliliği ve Program Değerlendirmesi..
Anadolu Üniversitesi Yayını , Vol. 10, No. 1, 81-97,
- E.Üstünlüoğlu.
(2001) Öğretimin Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesinde Alternatif bir Yaklaşım..
Eğitim Bilimleri Dergisi , Vol. 26, No. 119,
- E.Üstünlüoğlu.
(2000) Dogrudan Gözlem Yoluyla Öğretmenlerin İşbirlikli Öğretimi..
Milli Eğitim Dergisi , Vol. 145,
Uluslararası
- E.Üstünlüoğlu.
(2011) Developing a new test culture: the art of possible..
Journal Of Educational Sciences Research. International E-Journal. , Vol. Vol. 1, No. No:1, 19-31,
- E.Üstünlüoğlu.
(2010) Üstünlüoğlu, E; Gün, Bahar; Yürekli, A. (2010). Listening and Responding to Novice Teachers’ Inner Voices..
Humanising Language Teaching. , Vol. Vol. 12, No. Issue 3 , ISBN: ISSN 1755-9715
- E.Üstünlüoğlu.
(2008) Do Teachers Speak the Same Language with the Students? It is Time to Tune in.
Humanising Language Teaching , Vol. 10, No. 1, ISBN: 1755-9715
- E.Ustunluoglu.
(2007) University students' perceptions of native and non-native teachers .
Teachers And Teaching , Vol. 13, No. 1, 63-79, ISBN: 10.1080/135406006011
- A.Yurekli , E.Ustunluoglu.
(2007) Towards Student Involvement in Essay Assessment.
Essays In Education , Vol. 22, 55-64, ISBN: 1527-9359
- E.Üstünlüoğlu.
(2004) Teaching English Through Critical Thinking and Self –Awareness..
English Teaching Forum , Vol. 42, No. 3,